Programierer gesucht

View previous topic View next topic Go down

Programierer gesucht

Post  EndOfPain on Wed Aug 04, 2010 1:56 pm

Hi.

Ich trage mich schon seit 5 Jahren damit, ein größeres Webprojekt zu starten. Ist nichts wirklich neues, so aber derzeit noch nicht da. Um eine bessere Chance auf eine Exist-Förderung (EU Förderprogramm) zu haben, benötige ich im Gründerteam einen Programmierer. Finanzielles Risiko ist gering, da es eine Vollförderung und kein Darlehen ist.

Die Webplattform wird international sein, der Standort der Arbeit wäre aber relativ frei. Raum Gießen oder Frankfurt/Main wäre aber von Vorteil. Als Business-Ziel gibt es zwei Strategien: 1.expandieren und selbst betreiben, 2.exit nach 2-3Jahren.

Bezahlung im ersten Jahr 2.000,-EUR (Förderung), danach sollte sich das Projekt tragen und min. 2.000.-EUR ermöglichen.

Wer Interesse hat und max. 4 Jahre aus der Hochschule ist (UNI,FH,.. mit Abschluss), sollte sich mal mit mir in Verbindung setzen.

PS: Gern auch Verwandten und Bekannten mitteilen.

Gruß, EndOfPain ;-)
--
eMail: t.heise@cmc-service.com

EndOfPain
Moderator
Moderator

View user profile http://www.2.0-webdesign.de

Back to top Go down

Re: Programierer gesucht

Post  Maskinen on Tue Aug 10, 2010 2:16 am

Hello there!

Stumbled across this post and it caught my attention. Could you tell me more about the work and which platforms you intend to use.
Is this a full time work or is it more of a hobby projekt? and how much will you get paid ;P ?

Why do i ask? well it so happens im a programmer and worked with all kinds of platforms, languages and have done so for the last 3 years. I also went to a 3,5 years education with development as main subject. But however it all depends on what you answer on the questions i asked earlier.

Cheers

Maskinen
Moderator
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  EndOfPain on Tue Aug 10, 2010 2:22 am

Maskinen wrote:Hello there!

Stumbled across this post and it caught my attention. Could you tell me more about the work and which platforms you intend to use.
Is this a full time work or is it more of a hobby projekt? and how much will you get paid ;P ?

Why do i ask? well it so happens im a programmer and worked with all kinds of platforms, languages and have done so for the last 3 years. I also went to a 3,5 years education with development as main subject. But however it all depends on what you answer on the questions i asked earlier.

Cheers

Hi.

It is a full time job. As it will be supported by a EU fond, no other work is allowed (you cant run an other business as well). The volume of the fond will be around 140,000.- EUR for the first business year.

Platform and language? Undecided so far. Should be similar to Xing.com or linkedin.com.

Greets, Torsten

EndOfPain
Moderator
Moderator

View user profile http://www.2.0-webdesign.de

Back to top Go down

Post  Maskinen on Tue Aug 10, 2010 2:29 am

awwhh crap ;P.

well i fail on 2 things

I already got a full time job and i only got weekends and evenings to dispose. It sounded like fun! however if you want help with something else just ask...

Cheers
/Nicklas

Maskinen
Moderator
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Programmierer gesucht

Post  Mini_Mouse on Tue Aug 10, 2010 4:45 am

Danke Mr. Pain. Eigentlich ne richtig gute Sache, aber aufgrund der mangelnden Resonanz sicher noch woanders zu posten. Mir fiele da spontan die AA3 Bundesliga ein, die haben sich dort für das Community Portal wahrlich Mühe gegeben. Wenn Du magst, kann ich die Offerte in deinem Namen dort hineinstellen?

Ich selbst bin angestellt und auch etwas anders qualifiziert, habe es eher mit Statistik, Klassifikatoren und Simulationen und mir ist schon der "Klick-Gang" durch das CMS für unsere HP und das Forum manchmal zu viel gewesen..^^

VG
MM

Mini_Mouse
Moderator
Moderator

View user profile http://96.has.it

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top